0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er gemt Du har ulæste artikler blandt dine gemte artikler
Brady Klain/Ritzau Scanpix
Foto: Brady Klain/Ritzau Scanpix

INDIANAPOLIS, INDIANA - JANUARY 26: Simas Lukosius #41 of the Butler Bulldogs drives to the basket against the Creighton Bluejays at Hinkle Fieldhouse on January 26, 2022 in Indianapolis, Indiana. Brady Klain/Getty Images/AFP == FOR NEWSPAPERS, INTERNET, TELCOS & TELEVISION USE ONLY ==

USA-korrespondent: Mine unger er blevet indrullet i den vilde amerikanske sportskultur. Jeg ville ønske, den kunne kombineres med den danske

Den amerikanske vinderkultur ville nok ikke gøre noget godt for Danmark, men kunne vi dog ikke lade os inspirere af USA’s evne til at integrere sporten i uddannelsessystemet og gøre det til et begejstrende samlingspunkt i lokalområdet?

FOR ABONNENTER

Jeg spiller ikke på sportsresultater, men hvis jeg gjorde, så turde jeg godt sætte lidt mønt på, at USA bliver det land, der henter mest metal hjem ved vinter-OL i Beijing, der begynder i næste uge. USA er gennem alle tider det land, der er løbet med suverænt flest OL-medaljer af enhver karat, og landet har unægtelig en stærk konkurrencekultur.

Det bemærkede vi også fra dag et, efter vi var landet i USA.

Jeg havde på forhånd undersøgt mulighederne for at få gang i børnenes sport, fordi vores erfaring er, at det er den suverænt hurtigste vej til at blive integreret i et samfund. Har man tilbragt nok timer på baner, tribuner og i klubhuse (og det har vi i min familie), bliver ethvert klubfællesskab et genkendeligt og trygt sted.

Allerede på førstedagen kunne vi godt fornemme, at vi alligevel var havnet i en lidt anden verden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Læs mere

Annonce