Justitsministeriet har svaret på et spørgsmål, som journalist og chef for Radio 24syv Simon Andersen har stillet ministeriet, og svaret tyder på, at justitsministeren har været mere involveret, end det påstås.

Tidligere PET-chef: Det er et trumfkort, der fejer alle gode argumenter af bordet. Et kort, der kan bruges til at skjule magtmisbrug med

Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Er det sandt, når justitsminister Nick Hækkerup (S) i sagen mod tidligere forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen (V) eller mod spionchefen Lars Findsen har sagt følgende: »Jeg har været orienteret, men jeg har ikke blandet mig«? Er det rigtigt, når Hækkerup i et interview med DR reducerer sig selv til at være ’et gummistempel’ i FE-sagen?

Flere juraprofessorer med speciale i strafferet og jeg som praktiker har påpeget, at Nick Hækkerup har et særligt ansvar i sager, der handler om Danmarks sikkerhed og forholdene til fremmede magter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her