Jeg er lykkelig for, at jeg aldrig lod mig narre til at sælge min frihed og livsglæde ved udsigten til måske at modtage en endeløs række af forfremmelser. Nu savner vi bare, at ledere i det offentlige tænker på samme måde.

Dennis Nørmark: Personligt er jeg lykkelig for, at jeg aldrig lod mig narre til at sælge min frihed og livsglæde

Foto: Per Marquard Otzen/per.marquard.otzen@pol.dk
Foto: Per Marquard Otzen/per.marquard.otzen@pol.dk
Lyt til artiklen

Personligt har jeg aldrig lagt en karriereplan. Jeg er mere eller mindre faldet ret tilfældigt ind i mit arbejdsliv, og hvis folk spørger mig, hvordan det går med min karriere, insisterer jeg altid på, at jeg ikke har en karriere, men blot et arbejde.

Da jeg i nogle år ernærede mig som konsulent, blev jeg fra starten præsenteret for en trappestige af karrieretrin. Fra junior- til seniorkonsulent og videre til chefkonsulent og dernæst partner. En dag kunne man så gøre sig håb om eliminering af alt praktisk arbejde, så man kunne træde ind i den øverste ledelse og kun skulle gå til møder resten af sit arbejdsliv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her