Efter en tragisk drukneulykke vil Seoul udfase de høje sydkoreanske kælderlejligheder, kaldet banjiha. Men hvor efterlader udfasningen de økonomisk dårligt stillede på et af verdens mest kompetitive boligmarkeder?

»Det er det sidste sted, du tyr til, når du er løbet tør for penge. Det føltes som en grav«

I den oscarbelønnede sydkoreanske film 'Parasite' bor familien Kim i en af de kælderlejligheder, som hovedstaden Seoul nu vil udfase. Foto: Camera Film
I den oscarbelønnede sydkoreanske film 'Parasite' bor familien Kim i en af de kælderlejligheder, som hovedstaden Seoul nu vil udfase. Foto: Camera Film
Lyt til artiklen

Forleden hjalp jeg min ven med at flytte. I flere uger har han begejstret talt om sin nye lejlighed, og hvor meget han glæder sig til at flytte til Gangnam, en finere bydel i Seoul.

Jeg forstår godt hans begejstring. For ud over at det er spændende at flytte, er det også noget af en bedrift i sig selv at finde et ordentligt sted at bo i Seoul.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her