I 2012 fik Yasmin Ahadi og hendes familie frataget deres humanitære opholdstilladelse i Danmark. Men selv om beslutningen senere blev omgjort, og familien fik lov til at blive, koster den nu Yasmin Ahadi muligheden for at udleve den store barndomsdrøm og »give noget tilbage til Danmark«.

Yasmin Ahadi fik »ved en fejl« frataget sin opholdstilladelse – nu er barndomsdrømmen uden for rækkevidde

Foto: Jens Hartmann/Jens Hartmann
Foto: Jens Hartmann/Jens Hartmann
Lyt til artiklen

»Jeg var så bange og ked af det. Jeg havde ikke andet end mareridtsagtige minder fra Afghanistan, og jeg havde hørt, det ville være farligt for os at tage tilbage«.

Sådan husker den i dag 20-årige Yasmin Ahadi tilbage på 2012, da hun og hendes familie fik frataget deres humanitære opholdstilladelse i Danmark og derfor skulle rejse tilbage til Afghanistan, som de var flygtet fra i 2008 – to år inden familien ankom til Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her