USA elsker sine vindere og producerer mange tabere, men samtidig er samfundet gennemsyret af en hyldest til selve præstationen – det at anstrenge sig – hvilket Politikens USA-korrespondent er ret betaget af, specielt efter han er begyndt at spille oldboys-soccer.

Korrespondent: Ja, amerikanerne er besatte af at være bedst, men det begynder med, at de anstrenger sig

Lyt til artiklen

Det allerførste, jeg gjorde, da vi for godt et år siden flyttede til Californien, var selvfølgelig at forsøge at lære at surfe i en alder af 43 år. Det endte, som det måtte, med et forvredet knæ og et års skadepause fra min egentlige passion, fodbolden. Men nu er jeg tilbage på banen i en lokal liga og har scoret fire mål i de fire første kampe, jeg siger det bare!

Det er selvfølgelig ikke så imponerende, som det måske kunne lyde: Man skal være over 30 år for at spille i ligaen, og amerikanere over 30 år virker generelt ikke til at have spillet fodbold som børn. Vores langskæggede og nok 120 kilo tunge venstre back Jeff fik sin debut i sidste måned. Altså ikke kun debut på vores hold: Det var hans første officielle fodboldkamp nogensinde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her