Med udsigten til snart at glide over i det grå gulds segment vil jeg gerne gøre afbigt på falderebet.

Henrik Palle: Jeg er virkelig, virkelig ked af alt det, vi mænd har gjort os skyldige i

Det er på høje tid, ja i sidste øjeblik, at denne undskyldning falder. For om et par uger, runder jeg de 60 år. Og så er jeg ikke længere en del af problemet, skriver Henrik Palle. Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN
Det er på høje tid, ja i sidste øjeblik, at denne undskyldning falder. For om et par uger, runder jeg de 60 år. Og så er jeg ikke længere en del af problemet, skriver Henrik Palle. Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN
Lyt til artiklen

Forleden dag læste jeg et indlæg fra en ung kvinde, der var ked af, at hun følte sig misbrugt af mænd, der gerne spiste hendes mad, underholdt sig i hendes selskab og derefter nød hendes krop, men ikke havde pli nok til at ringe dagen efter og sige tak for en dejlig aften og nat.

Det er ikke i orden, og det bliver ikke bedre af, at det formentlig finder sted mange, mange gange dagligt uden de store konsekvenser. Og det bestyrkede mig i troen på en antagelse, jeg har næret siden min ganske tidlige ungdom – og er blevet understøttet i af adskillige såvel kønsfæller som andre: at mænd er nogle svin.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her