Det Konservative Folkeparti vil nu bruge 30 millioner på at få færre skilsmisser i Danmark. Det vil både afhjælpe mistrivslen blandt unge og gavne samfundsøkonomien, mener politisk ordfører Mette Abildgaard.

Mette Abildgaard: »Vi taler ikke ret meget om, at skilsmisse er en af de store årsager til mistrivsel«

»Jeg er ikke liberal, jeg er konservativ, og der en stor forskel på de to ideologier i forhold til, hvorvidt det er okay, at staten er med til at understøtte, at vi har velfungerende familier«, siger Mette Abildgaard.  Foto: Jens Dresling
»Jeg er ikke liberal, jeg er konservativ, og der en stor forskel på de to ideologier i forhold til, hvorvidt det er okay, at staten er med til at understøtte, at vi har velfungerende familier«, siger Mette Abildgaard. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Danmark havner ofte højt på listerne over de bedste og lykkeligste lande i verden.

Dog er der en top 10-placering, hvor man måske lige skal holde igen med klaphatten og konfettikanonerne. Vi er nemlig det land med 10.-flest skilsmisser. Ifølge Det Konservative Folkepartis politiske ordfører, Mette Abildgaard, skal det modgås med samtaler på kommunekontoret, som partiet nu vil bruge 30 millioner på.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her