Er danskerne virkelig lige så ækle over for tilflyttere, som den onde ægtemand er over for stakkels Ingrid Bergman i filmen ’Gaslight’? Og hvad med lykken og den amerikanske drøm? (Bare rolig, det ender godt).

Michael Booth: Danskerne er lykkelige på 'jeg fik tømt opvaskemaskinen på den tid, det tog, før elkedlen gik i kog'-måden

Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN
Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN
Lyt til artiklen

Af og til bliver jeg bedt om at holde et oplæg for virksomheder eller institutioner om de nordiske folkefærd, så andre nationaliteter bedre kan forstå dem. Eller, hvad der oftere er tilfældet her i Danmark, blot at fokusere på danskerne.

Hvem er I, og hvorfor? Hvorfor er I gode til alting, at det rent ud sagt er irriterende? Hvordan henvender man sig bedst til en dansker (jeg foreslår i reglen »Medbring stærk alkohol og Haribo«)? Hvorfor bliver I pludselig så vrede, når I sætter jer op på en cykel? Den slags.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her