Debatindlæg afNina Palesa Bonde

Jurist og debattør

Med en hård tone i debatten og ved at udstille debattører med en anden mening, end han selv har, gør Tanwir Ahmad debatklimaet utrygt for andre, mens han efterlyser ytringssikkerhed for sig selv.

Nina Palesa Bonde: Tanwir Ahmad er mest af alt fortaler for ytringsfrihed, når han selv bliver kritiseret

Lyt til artiklen

Isin kronik ’Da jeg offentliggjorde et opslag på min private facebookprofil, gik en kollega direkte til hr’ efterlyste specialanklager Tanwir Ahmad ytringssikkerhed i den offentlige debat. Kronikken kom, efter at Tanwir Ahmads kollega i anklagemyndigheden klagede til deres hr-afdeling over, at Tanwir gjorde brug af sin anklagerkappe i et opslag på sociale medier. Opslaget skete fra Tanwirs private facebookprofil, men blev af Tanwir delt i facebookgruppen ’100.000 danskere for våbenhvile’, som har over 70.000 brugere og med link til hjemmesiden puls48.dk.

Jeg er naturligvis helt enig i, at offentligt ansatte har en vid ytringsfrihed, men offentligt ansatte kan ikke kræve, at ingen af deres ytringer eller manifestationer har konsekvenser. Det kan nemlig både have konsekvenser at ytre sig grænseoverskridende som privatperson og at bruge sin uniform på upassende vis i sin fritid.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her