Debatindlæg afAne Sofie Lindegaard

præst i Sorgenfri, psykoterapeut, debattør og foredragsholder

Mine medsøstre derude, I, der underkaster jer sprøjten, I må ikke lade mig i stikken med min truende alderdom.

Præst: »Jeg har en veninde, der lige har fået filler, og jeg kaldte hende for en forræder«

Lyt til artiklen

Jeg har en veninde, der lige har fået filler, og jeg kaldte hende for en forræder. »Ja, men jeg syntes bare, at jeg så så træt ud hver morgen«, sagde hun. Ja, for fanden, det gør jeg sgu da også!

Og hun fortalte, at inde på den skønhedsklinik, hvor hun havde lagt sig på briksen og underkastet sig sprøjtens lange nål, der kom alle slags mennesker. Også de usminkede kvinder i pludderbukser og sandaler. Alle aldre og sociale lag. Vildt nok. Jeg hører, at nogle af de tungtvejende argumenter handler om at sætte sig selv fri. Fri fra kroppens forfald og omverdens dom over alt det gamle. Og at det er meget vigtigt, det ser naturligt ud!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her