Debatindlæg afKelly McMasters

Amerikansk forfatter, har senest udgivet ’The Leaving Season: A Memoir’. For tiden arbejder hun på en bog om dagbøger

Det er ikke så pladdersentimentalt, som det kan lyde. Måske giver du mig ret, hvis du selv prøver.

Der har været år, hvor jeg ikke har været i stand til at gennemføre mit årlige ritual

Lyt til artiklen

Jeg skrev min egen nekrolog i sidste uge. Det gør jeg som regel en gang om året. Det er blevet en slags ritual.

Jeg har mødt flere andre, der gør det samme eller noget, der minder om det. En lærer, jeg kender, indleder gerne hvert nyt år med at skrive sin nekrolog, sådan som hun håber, at den vil se ud ved årets udgang. En anden ven skriver sin nekrolog til rosh hashana, det jødiske nytår. En nær ven skrev sin livshistorie som et led i processen med at komme på venteliste til en nyretransplantation. Deres tekster er nekrologer i levende live.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her