2 dage tilbage: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Debatindlæg afEmil Christensen

Økonomistuderende. Medlem af Politisk Udvalg i Venstres Ungdom

Det giver ingen mening, at alle danskere skal tvinges til at investere deres pensionsopsparing på samme måde, skriver økonomistuderende og VU’er Emil Christensen.

Studerende: Det er helt skørt, at vi alle skal tvinges til at investere i så dårligt et pensionsselskab

For nyligt kunne jeg læse et debatindlæg i Politiken, hvor det blev heftigt kritiseret, at vores fælles kollektive pensionsordning ATP har besluttet at investere penge i den danske virksomhed Terma. Grunden til kritikken var, at Terma leverer dele til militærudstyr – heriblandt til Israel.

Jeg vil ikke gå ind i en debat om Terma og Israel/Palæstina-konflikten, men jeg mener, at debatindlægget i virkeligheden er et symptom på den egentlige problemstilling. Det er nemlig dybt problematisk, at alle danskere er tvunget til at indbetale til den kollektive pensionsordning ATP.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her