Debatindlæg afEmil Christensen

Økonomistuderende. Medlem af Politisk Udvalg i Venstres Ungdom

Det giver ingen mening, at alle danskere skal tvinges til at investere deres pensionsopsparing på samme måde, skriver økonomistuderende og VU’er Emil Christensen.

Studerende: Det er helt skørt, at vi alle skal tvinges til at investere i så dårligt et pensionsselskab

Lyt til artiklen

For nyligt kunne jeg læse et debatindlæg i Politiken, hvor det blev heftigt kritiseret, at vores fælles kollektive pensionsordning ATP har besluttet at investere penge i den danske virksomhed Terma. Grunden til kritikken var, at Terma leverer dele til militærudstyr – heriblandt til Israel.

Jeg vil ikke gå ind i en debat om Terma og Israel/Palæstina-konflikten, men jeg mener, at debatindlægget i virkeligheden er et symptom på den egentlige problemstilling. Det er nemlig dybt problematisk, at alle danskere er tvunget til at indbetale til den kollektive pensionsordning ATP.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her