Debatindlæg afMatias Seidelin

Journalist, forfatter og USA-ekspert

I en Kronik har Altingets chefredaktør fået min ny bog, ’Game over there’, galt i halsen. Spørgsmålet er, om han overhovedet forstår, hvad der er på spil i USA.

Forfatter til chefredaktør: Måske du skulle læse min bog en gang til

Lyt til artiklen

Jakob Nielsen beskylder mig i tirsdagens Kronik for i min netop udkomne bog, ’Game over there – hvad sker der hvis supermagten kollapser?’, at have skrevet et støtteskrift til Donald Trump. Han kritiserer mig for ikke at forstå alvoren af trumpismen. Ligesom han skriver, at min beskrivelse af den pressede hvide mand er forfejlet.

Igennem de seneste tre år har jeg som forfatter og journalist oplevet den amerikanske kultur-, race- og værdikrig samt de antidemokratiske kræfter på nærmeste hold. Jeg har rejst gennem storbyer og på landet i rustbæltets USA. Jeg har talt med fattigfolk, værdikrigere og helt almindelige vælgere, der var ramt af inflationens åg.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her