Debatindlæg afJochim Kempe

Civilingeniør

Mit syn på Brabrand – efter at have boet her i 30 år – adskiller sig fra det billede, der forleden blev tegnet i Politiken. Man kan ikke være bekendt at generalisere en hel bydel og dens beboere

Er man bange for Brabrand, har man ikke mødt Youssefs mor

Lyt til artiklen

I Politiken søndag 3. november skriver en Mette Frederiksen (ikke vores statsminister) om sine oplevelser som beboer i Brabrand gennem 20 år. Formålet med Kroniken er at distancere sig fra Enhedslistens og skribentens tidligere, må man forstå, ’naive’ holdninger til indvandring og integration og ellers fortælle om, hvor forfærdeligt det var at bo i Brabrand.

Vi har alle forskellige måder at se og fortolke virkeligheden og vores liv på. Mit syn på Brabrand efter at have boet her i 30 år adskiller sig væsentligt fra Frederiksens beskrivelse, og jeg føler mig overbevist om, at der er tusindvis af andre borgere i lokalområdet, som heller ikke kan genkende det billede, der tegnes af livet i bydelen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her