Noa-og-kaare

Noa Redingtons globaliseringsoptimisme overser de realiteter, der præger København. Den næste store plan må være at få skabt en by, hvor også nye generationer af pædagoger, buschauffører og sosu-assistenter har mulighed for at bo.

Det vil klæde Noa Redington at gemme ironien væk en gang imellem

Lyt til artiklen

Lørdag 23. november var en rund dag for Noa Redington og mig. Her skrev han klumme nummer 20, hvor jeg var med- eller hovedskurk. Det svarer til knap et halvt års skriverier alene med den samme skyldige. Det er selvfølgelig lidt trivielt, og måske for at forny sig er Redington nu holdt op med at referere, hvad jeg rent faktisk siger, men er begyndt at digte citater af, hvad jeg vil sige i fremtiden. I dette tilfælde om et kommende socialdemokratisk nederlag i 2025 ved kommunalvalget i København, som han allerede nu betragter mig som medskyldig i.

Det er ærgerligt, at en mand, der har så formidabelt styr på de københavnske vælgere, ikke gjorde brug af sin indsigt, dengang han som partiansat toprådgiver for Helle Thorning-Schmidt, havde det tunge medansvar for Socialdemokratiets kurs. Ja, faktisk gav Redingtons strategi om bl.a. at indføre en betalingsring rundt om København et dårligere socialdemokratisk valgresultat til folketingsvalget i København i 2011, end hvad nutidens Socialdemokrati kunne skrabe sammen i 2022.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her