»De ting, der er sket på adoptionsområdet, må aldrig kunne ske«, skriver Julie Hårdnes Adelørn, der er adopteret fra Indien, i dette debatindlæg.

Den internationale adoption har svigtet børnene. Staten må tage ansvar for de skandaler, der er blevet afsløret.

Jeg var tre år​ gammel, da jeg spurgte min mor, hvor jeg kom fra. Nu finder jeg ud af, at jeg kan være handlet hertil

»De ting, der er sket på adoptionsområdet, må aldrig kunne ske«, skriver Julie Hårdnes Adelørn, der er adopteret fra Indien, i dette debatindlæg.
Lyt til artiklen

Jeg var tre år gammel, da jeg spurgte min mor, hvor jeg kom fra. Hun fortalte mig, at jeg kom fra Indien, men at de ikke vidste noget om min baggrund.

I år er Danmarks eneste adoptionsformidlingsorganisation, DIA, lukket efter at have begået alvorlige brud på reglerne, og DR har i dokumentarserien ’Det store adoptionstyveri’ afsløret, at der er foregået handel med børn fra Indien. Det har vendt op og ned på alt, hvad der hedder international adoption.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her