Debatindlæg afAli Majid

Afdelingsleder på et børne- og ungehjem

En fair prispolitik og en begrænsning af tilbuddene vil være med til at sikre, at alle familier kan deltage uden at føle sig økonomisk presset.

Far: 489 kroner for et klassefoto og et par portrætbilleder er ågerpriser

Lyt til artiklen

Er det rimeligt, at forældre skal betale flere hundrede kroner for skolefotos? Som forælder til et barn på Grydemoseskolen i Espergærde undrer jeg mig over, at skolefotoordningen har udviklet sig til en dyr forretning, der på mange måder virker helt urimelig.

At betale 489 kroner for et klassefoto og et par portrætbilleder er efter min mening ågerpriser, som groft udnytter forældre. Skolefotografering burde ikke være en kommerciel aktivitet, men en simpel service, hvor fokus er på at skabe et minde for eleverne og deres familier – ikke på at tjene penge. Skolen burde være et sted, hvor lighed og tilgængelighed er i højsædet, ikke en platform for dyre salgstilbud.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her