Jeg ser Joe Biden på en anden måde i dag, end jeg gjorde i sommer, skriver Patti Davis, her placeret mellem sin far Ronald Reagan og USA's præsident, Joe Biden. Foto: Randy Rasmuss, Ritzau Scanpix, Nathan Howard. Kollage: Freja Juul Pedersen

Vreden og beskyldningerne mod Joe Biden og hans rådgivere efter valgkampen er alt for forenklede. Må jeg foreslå en anden måde, hvorpå man kan forstå, hvad der skete med præsidenten? En mere human måde?

Ronald Reagans datter: Må jeg foreslå en anden måde, hvorpå man kan forstå, hvad der skete med Joe Biden? En mere menneskelig måde?

Jeg ser Joe Biden på en anden måde i dag, end jeg gjorde i sommer, skriver Patti Davis, her placeret mellem sin far Ronald Reagan og USA's præsident, Joe Biden. Foto: Randy Rasmuss, Ritzau Scanpix, Nathan Howard. Kollage: Freja Juul Pedersen
Lyt til artiklen

Vi er nu gået ind i de sidste uger af Joe Bidens præsidentperiode, og jeg har tænkt over, hvad det er for et år, han har haft. Det har været meget anderledes, end han håbede sidste vinter, da han meddelte, at han stillede op til genvalg. Alle præsidenter tænker over, hvad de gerne ville have opnået, og hvordan amerikanerne vil se på dem.

Det billede af Joe Biden, der lige nu står klarest for nogle af os, er hans tv-debat mod Donald Trump i juni. Jeg er sikker på, at det ikke er det øjeblik, Joe Biden ønsker at blive husket for. Men jeg ved også, at præsidenter med tiden bliver husket på en anden måde, hvad enten det er for det bedre eller for det værre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her