»Jeg er slet ikke modig nok til at passe på et barn, tænker jeg indimellem. Jeg er ikke klar til at blive far – jeg er jo nærmest endnu et barn selv. Hvad med spontaniteten og det frie liv? Hvad har jeg overhovedet at give et barn?«, skriver Nicklas Hansen, der er sektionsleder og kommende far.  Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN

At få beskeden om, at man skal være far, er for mange en anledning til stor glæde, men for andre kan det være en svær og overvældende nyhed. Det kan føles som et tabu ikke at dele samme begejstring som alle omkring sig, og det kan sætte en lavine af tanker i gang.

Min kone spørger ivrigt, hvornår vi får styr på alt det, der står på Babysams liste. Men mit fokus er et helt andet sted

»Jeg er slet ikke modig nok til at passe på et barn, tænker jeg indimellem. Jeg er ikke klar til at blive far – jeg er jo nærmest endnu et barn selv. Hvad med spontaniteten og det frie liv? Hvad har jeg overhovedet at give et barn?«, skriver Nicklas Hansen, der er sektionsleder og kommende far. Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN
Lyt til artiklenLæst op af Nicklas Hansen
08:27

Tillykke! Ej, hvor bliver det bare helt fantastisk! Du skal være far – kan du overhovedet være i dig selv af begejstring? Det er jo det største, der kan ske i livet. Det skal du virkelig bare glæde dig til. Du må være helt oppe at køre. Jeg husker tydeligt, dengang vi fik vores førstefødte ...

Sådan lød reaktionerne fra mine kollegaer, da jeg for nylig fortalte, at jeg skal være far til sommer. De var alle sammen så søde og overlykkelige på mine vegne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her