Debatindlæg afJesper Bøjgaard Madsen

Chefpolitiinspektør

Er vores betjente ufølsomme og akavede, som Sarah Abildskov skriver? Det er min klare opfattelse, at de fleste betjente – mine kollegaer – går på arbejde med rank ryg.

Chefpolitiinspektør: Ja, du kan have tillid til politiet i drugging- og voldtægtssager

Lyt til artiklen

Forkvinde for Rød-Grøn Ungdom Sarah Abildskov inviterer i et debatindlæg i Politiken, fredag 31. januar, læserne ind i sin personlige historie om tillidstab til politiet. »Jeg blev drugged i nattelivet. Hvad vil politiet gøre for at genvinde min tillid?«.

Debatindlægget tager hul på nogle store og meget svære emner: drugging, voldtægter og henlæggelse af sager. Sarah tegner et dystert billede af et system, der svigter, og mistillid, der vokser. Med dette svar til Sarah håber jeg på at kunne nuancere billedet, da det fremstiller politiets håndtering af (voldtægts)sager som præget af uvilje og manglende prioritering.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her