Jeg har købt min sidste Coca-Cola. Jeg boykotter så vidt muligt amerikanske varer, som jeg enten helt kan undvære eller kan finde brugbare alternativer til. Jeg vil gøre mit til, at Trump og Musks autoritære politik ikke skal lykkes. De mange amerikanere, der valgte Trump i håb om bedre økonomi, skal opleve, at vejen hertil ikke er at true resten af verden, stjæle andre lande og svine gamle allierede til. Amerikanske vælgere er nødt til at opdage, at denne vej blot fører til isolation og fattigdom i USA.
Det er ikke meget, jeg kan gøre som almindelig borger i et lille land, men det kan jeg gøre. Og det føles godt at gøre det, hvilket absolut også har betydning, når man ellers kan føle sig frygtsom og handlingslammet, mens Musk og hans mægtige oligarkvenner forsøger at styre verden gennem Trump.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.