Foto: Maud Lervik

De mange amerikanere, der valgte Trump i håb om bedre økonomi, skal opleve, at vejen hertil ikke er at true resten af verden, stjæle andre lande og svine gamle allierede til.

Forfatter: Jeg har købt min sidste Coca-Cola. Men det må ikke stoppe der

Foto: Maud Lervik
Lyt til artiklen

Jeg har købt min sidste Coca-Cola. Jeg boykotter så vidt muligt amerikanske varer, som jeg enten helt kan undvære eller kan finde brugbare alternativer til. Jeg vil gøre mit til, at Trump og Musks autoritære politik ikke skal lykkes. De mange amerikanere, der valgte Trump i håb om bedre økonomi, skal opleve, at vejen hertil ikke er at true resten af verden, stjæle andre lande og svine gamle allierede til. Amerikanske vælgere er nødt til at opdage, at denne vej blot fører til isolation og fattigdom i USA.

Det er ikke meget, jeg kan gøre som almindelig borger i et lille land, men det kan jeg gøre. Og det føles godt at gøre det, hvilket absolut også har betydning, når man ellers kan føle sig frygtsom og handlingslammet, mens Musk og hans mægtige oligarkvenner forsøger at styre verden gennem Trump.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her