Debatindlæg afAnn-Sofie Hoffmann

blæksprutte i en kreativ branche

For mange kvinder går drømmen om et barn hånd i hånd med flere ufrivillige aborter. Du er fandeme ikke alene, gurl!

Jeg står med en positiv graviditetstest i hånden, men føler kun angst i kroppen

Lyt til artiklen

Jeg er en kvinde på 29 år med jyske rødder, en mandlig kæreste igennem 7 år og med et inderligt ønske om og en trang til at få et barn. Dyrker semimeget motion. Ryger og drikker, når solen skinner og så selvfølgelig ved festlige lejligheder. Bruger ironisk distance og humor i stor stil. Bor i en lejlighed på 50 kvadratmeter i København og har styr på mit sind og mit liv. Sådan da. Her indsætter jeg den smiley, der viser alle sine tænder og ser forpint ud.

Som et i forvejen utålmodigt menneske venter jeg naturligvis ikke på anbefalingen om først at tage en graviditetstest ved første udeblevne menstruation. For med murren i maven og ømme bryster (i hvert fald i venstre pat. Måske jeg også fremprovokerer det, ligefrem slår lidt til det. Hopper i hvert fald meget ned ad trapperne fra fjerde for at fremme ømheden) testen da være positiv!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her