Debatindlæg afMorten Messerschmidt

Formand for Dansk Folkeparti

Regeringen pumper penge i bureaukrati, mens nedslidte arbejdere kæmper for tidlig pension.

Bureaukratiet vokser, mens nedslidte arbejdere kæmper for værdig pension

Lyt til artiklen

Jeg er rundet af en arbejderfamilie: Min farfar arbejdede på værftet i Nakskov, og min far har haft et langt liv som struktør på byggepladser. Jeg ved derfor, hvad fysisk arbejde kræver af et menneske, og hvorfor det er afgørende, at man kan trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet i tide, inden helbredet sættes over styr. Når man har slidt og betalt sin skat hele livet, fortjener man en værdig pensionisttilværelse. Med den baggrund undrer det mig dybt, at regeringen nu vil hæve pensionsalderen automatisk uden diskussion – præcis den kurs, som statsminister Mette Frederiksen selv for kort tid siden kaldte hverken socialt retfærdig eller realistisk.

Hvorfor denne kovending? Hvor er respekten for alle de danskere med hårde jobs, som risikerer at blive slidt ned, mens politikerne skifter mening?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her