Debatindlæg afMaria Pedersen

Salgsassistent i Netto

Arbejdspladserne skal tage ansvaret på sig, og kunderne skal forstå, at ansatte også er mennesker.

Aldrig havde jeg oplevet klamme kommentarer eller krænkende adfærd. Så fik jeg arbejde i Netto

Lyt til artiklen

Vi kvinder har gennem tiden kæmpet for ligestilling, selvstændighed og retten til at blive behandlet med respekt. Men hvorfor skal vi stadig finde os i krænkelser, når vi passer vores arbejde? Jeg deler dette, fordi det har påvirket mig dybt, og jeg ved, jeg ikke er alene.

For fire år siden begyndte jeg at arbejde som salgsassistent i Netto. Jeg havde aldrig tidligere oplevet at blive udsat for klamme kommentarer eller krænkende adfærd. Men det ændrede sig hurtigt. På en af mine vagter i Netto i Hellerup blev jeg chikaneret af en fremmed mand, som kom tæt på mig, mens jeg fyldte varer op i fryseboksen. Han sagde: »Sådan vil jeg gerne se dig stå noget mere«. Jeg opdagede senere, at han næsten var tæt på at klappe mig bagi.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her