Debatindlæg afKarin Liltorp

Folketingsmedlem for Alternativet og ph.d. i kemi

Min søn har autisme. Min datter kæmper med voldsomme menstruationssmerter. Begge lidelser kan være direkte relateret til hormonforstyrrende stoffer. Vi bør i dag oplyse gravide bedre om de risici.

De havde nok fat i den lange ende, de der irriterende spelt-mødre. Og jeg føler mig ret skyldig i dag

Lyt til artiklen

Dengang jeg var gravid, syntes jeg, at spelt-mødre var røvirriterende. Du ved, den der type, der konsekvent kun køber svanemærkede produkter, laver hjemmelavet humus klokken seks om morgenen og kigger fordømmende på alt, der ikke er et 100 procent naturprodukt.

Jeg var mere den casual, living on the edge-type. Bevares, jeg undgik alkohol og cigaretter. Men jeg mente også, at man skal leve lidt – og at jeg foretrak frysepizza og cola, suppleret med en vitaminpille, under mine graviditeter, så jeg ikke som et stort problem.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her