Debatindlæg afLars Henrik Pedersen

Lærer

Jeg hader den vold, som i visse dele af fanmiljøet har fået lov til at vokse sig stor og stærk, og som afføder utryghed og behov for politiopbud i forbindelse med afvikling af Superliga-kampe. Tænk, hvis det kunne få en ende.

Fodboldfan: Oplevelsen satte en skræk i livet på min søn, som ikke kom på stadion i flere år. Nu må volden snart få en ende

Lyt til artiklenLæst op af Lars Henrik Pedersen
09:58

Jeg er 65 år og holder med Brøndby. Det har jeg gjort, siden jeg begyndte at interessere mig for dansk fodbold. Jeg har sæsonkort og har ikke fantasi til at forestille mig ikke at forny det. Jeg elsker at komme på stadion, mærke stemningen og samhørigheden, skiftevis nyde og sukke over spillet, synge med på sangene, juble over sejrene og lide med nederlagene, give krammere til både ukendte og kendte omkringstående medfans og have forhåbninger til næste kamp, uanset hvordan den aktuelle er gået.

Det er mit gæt, at flertallet af fodboldinteresserede, som føler tilknytning til en eller flere klubber, foreninger eller hold har det ligesådan med deres foretrukne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her