Det er forbavsende, så hurtigt dagene går, og hvordan man vænner sig til gentagelserne: de daglige myrderier og den ekstreme sadisme i Gaza, den vestlige verdens ligegyldighed og min egen følelse af afmagt.
Dansk-palæstinensisk forsker: Min følelse af hjælpeløshed er fuldstændig og total
Et såret palæstinensisk barn omfavner en slægtning, der blev reddet fra de murbrokker, der var tilbage af Shaheen-familiens hjem, som blev ramt af et israelsk angreb i Saftawi-kvarteret vest for Jabalia i det nordlige Gaza 9. juni 2025. Foto: Bashar Taleb/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen
Henter...
Kære Danmark
Jeg håber, du har det godt og er klar til sommeren. Lad mig af hele mit hjerte lykønske dig med dine økonomiske præstationer, nogle af de bedste blandt de lande, vi sammenligner os med. Landets politiske stabilitet er bemærkelsesværdig, ikke mindst fordi næsten alle landets partier skiftevis tager del i regeringspladserne. Jeg deler også din sorg over det skuffende resultat i Eurovision, men som du ved, kan man ikke udmærke sig i alt.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.