Debatindlæg afCiwan Kucukyildiz

Gymnasieelev

Jeg har lært abstrakt tænkning gennem brug af AI. Den underviser mig bedre, end min lærer gør. Nu forstår jeg mere end nogensinde før.

Gymnasieelev: Jeg har ikke en akademikermor, der kan hjælpe mig. Derfor er chatbotten en kæmpe hjælp

Lyt til artiklen

Jeg sidder på værelset med en kold Capri Sun og en pakke gifler. Jeg er i gang med at forberede en erhvervscase til et af mine fag på hhx. Jeg er nervøs – eksamensdagen nærmer sig. Mit værelse, der ellers er mit fristed, er forvandlet til et kvælende eksamenslokale med præstation og pres.

Jeg forsøger at finde en løsning på opgaven ved at ringe rundt til mine venner og bekendte. Jeg er høflig og skruer charmen på i håb om at finde et menneske, der kan hjælpe. Alle er usikre og blanke. De kender ikke til det problem, jeg ønsker at løse. Hvem gør egentlig det? Måske en veluddannet far eller mor fra den økonomiske elite, men sådan en har jeg ikke.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her