»Du har mennesker omkring dig i hverdagen, hvilket giver støtte, nærvær og tryghed – særlig værdifuldt i perioder med livskriser, stress eller bare behov for selskab«, skriver Sune Prahl Knudsen om glæden ved at bo i kollektiv.

Efter en sygemelding røg både parforholdet og lejligheden, og Sune Prahl Knudsen skulle finde et nyt sted at bo. Det endte med en helt ny boform og levevis.

Mit brud tog mig fra luksuslejlighed med udsigt til kollektiv

»Du har mennesker omkring dig i hverdagen, hvilket giver støtte, nærvær og tryghed – særlig værdifuldt i perioder med livskriser, stress eller bare behov for selskab«, skriver Sune Prahl Knudsen om glæden ved at bo i kollektiv.
Lyt til artiklenLæst op af Sune Prahl Knudsen
07:07

Vi boede sammen i en af de luksuriøse lejligheder ved Københavns havneløb. Med varme i gulvet, panoramaudsigt og naboer, der med keyhangers med navneskilte signalerede, at de også lavede noget angiveligt vigtigt og i hvert fald indtjenende.

Det gjorde jeg også gennem mange år. Rigtig mange. I en sådan grad at jeg for tre år siden ramte muren. Ni måneder med sygemelding og en tur rundt i sundhedsvæsenet. Kort efter røg parforholdet og lejligheden også på den konto.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her