Debatindlæg afRajesh Holmen

Kandidat til Kommunalvalget i København for Frie Grønne

Jeg har ikke tænkt mig at tage flaget ned. Ikke af trods, men fordi stilhed føles som det største svigt.

Når et flag i et vindue bliver farligere end de menneskelige lidelser, de skal minde os om

Lyt til artiklen

For nyligt hængte jeg et palæstinensisk flag i mit vindue som et fredeligt udtryk for solidaritet med civilbefolkningen i Gaza. Under 24 timer senere modtog jeg en mail fra bestyrelsen med en klage og en opfordring til at tage flaget ned med henvisning til den nye flaglov, der trådte i kraft 1. januar 2025.

Det gjorde ondt. Ikke fordi jeg blev overrasket, men fordi medfølelse nu opfattes som provokation. I en tid præget af afmagt og voksende frustration over en humanitær katastrofe uden ende – hvor over 50.000 børn i Gaza er blevet dræbt eller såret – burde det mest provokerende ikke være et stykke stof i et vindue, men verdens tavshed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her