Debatindlæg afAminata Corr Thrane

Forfatter og debatredaktør og redaktionschef på Opinion på Berlingske

Anklager om intellektuel dovenskab og fejlagtige påstande viser en manglende vilje til at engagere sig i en dybdegående debat om budskaberne i min bog, svarer forfatter og debatredaktør Aminata Corr Thrane.

Noget tyder på, at Sine Plambech ikke har læst – eller i hvert fald forstået – min bog

Lyt til artiklen

Med stor ærgrelse læste jeg 6.9 en klumme af Sine Plambech i Politiken med overskriften ’De borgerlige har fundet en ny prygelknabe – og de har fået den helt galt i halsen’.

Sine Plambech anklager mig for at spidsformulere og forenkle begrebet ’intersektionel feminisme’ i interviews om min bog ’Magtkamp - en hyklers bekendelser’. Hun har selvsagt ret i, at jeg ikke under interview om bogen har kastet mig ud i den helt store begrebsafklaring, da en sådan egner sig dårligt til tv, radio og aviser. Det gør jeg til gengæld i den bog, som Sine Plambech advarer imod.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her