Slutter i dag: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afAminata Corr Thrane

Forfatter og debatredaktør og redaktionschef på Opinion på Berlingske

Anklager om intellektuel dovenskab og fejlagtige påstande viser en manglende vilje til at engagere sig i en dybdegående debat om budskaberne i min bog, svarer forfatter og debatredaktør Aminata Corr Thrane.

Noget tyder på, at Sine Plambech ikke har læst – eller i hvert fald forstået – min bog

Lyt til artiklen

Med stor ærgrelse læste jeg 6.9 en klumme af Sine Plambech i Politiken med overskriften ’De borgerlige har fundet en ny prygelknabe – og de har fået den helt galt i halsen’.

Sine Plambech anklager mig for at spidsformulere og forenkle begrebet ’intersektionel feminisme’ i interviews om min bog ’Magtkamp - en hyklers bekendelser’. Hun har selvsagt ret i, at jeg ikke under interview om bogen har kastet mig ud i den helt store begrebsafklaring, da en sådan egner sig dårligt til tv, radio og aviser. Det gør jeg til gengæld i den bog, som Sine Plambech advarer imod.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her