Selv om jeg går ind for lavere skat og mindre statslig indblanding, kan jeg ikke længere ignorere de borgerlige partiers manglende fokus på ligestilling. Kvinder fortjener bedre, og det er på tide, at de borgerlige vågner op.
Jeg er ung og liberal, men de borgerlige partiers syn på kvinder får mig til at overveje at stemme rødt
»Hvis de blå partier vil have kvindelige vælgere, skal de stemple ind i ligestillingsdebatten ved at anerkende udfordringerne. Først da kan de med tiden regne med at blive blåstemplet af kvinderne«, skriver Mathilde Colbjørn Holst. Foto: Martin Lehmann
Lyt til artiklenLæst op af Mathilde Colbjørn Holst
05:40
Henter...
Valg efter valg vælger de kvindelige vælgere konsekvent de blå politikere fra, og hver gang sidder de blå partier som nogle fornærmede tudeprinser og græder snot: Hvorfor vil hun ikke have mig? Hvad har jeg dog gjort? Tag mig tilbage!
Det er endnu ikke faldet dem ind, at de ikke kan tilbyde kvinderne noget. Blå blok har for længst tabt ligestillingspolitikken til de røde – og med den en stor andel af kvindelige vælgere. Hvis de borgerlige vil gøre sig forhåbninger om at ændre på det, skal de anerkende ligestillingsmæssige udfordringer og bruge deres position til at tale kvinder op, ikke ned.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.