Debatindlæg afAstrid Aller

Medlem af Københavns Borgerrepræsentation (SF) og kandidat ved KV25

Jeg er ikke anderledes end de kvinder, der er gået fra politik. Jeg havde bare to ting, der hjalp mig, da jeg oplevede grænseoverskridende adfærd: held og nogle mennesker, der ville have taget ansvar, hvis jeg havde haft brug for det.

Kommunalpolitiker: Da min kollega sagde »spiser du sæd til morgenmad?«, vidste jeg præcis, hvad jeg skulle gøre. Men ikke alle er så heldige

Lyt til artiklen

Det gav et gib i mig, da jeg læste rubrikken på et debatindlæg i Politiken om, hvorfor der stadig er så få kvinder i kommunalpolitik. For den oplevelse, de beskriver i rubrikken – den er min.

Jeg kan huske øjeblikket meget tydeligt. Jeg var midt i en ’smalltalk’ med en anden politiker om min daværende kæreste. Og så kom spørgsmålet: »Spiser du sæd til morgenmad?«. Det var så absurd, at jeg næsten ikke vidste, hvordan jeg skulle reagere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her