Debatindlæg afCamille Thuesen

Elev på Virum Gymnasium

I blander jer i vores sport, skole og sociale arrangementer, men lige så snart det kommer til de sociale medier, så har I voksne ingen idé om hvad der foregår.

Gymnasieelev: Voksengenerationen har selv opdraget os til at være snowflakes og curlingbørn

Lyt til artiklen

Mine forældre sidder i sofaen, de sender og griner af reels med sjove videoer af folk der falder. Mor kigger hurtigt op og siger godnat, inden hun griner af den næste reel. Inden jeg sover, tjekker jeg diverse sociale medier: »Get abs in 2 weeks« og »What I eat in a day to: Healthy edition«. Mine reels er ikke sjove, men en påmindelse om, at jeg altid kan forbedre mig.

Jeg var ni-ti år, da jeg fik min første profil på Instagram, Snapchat og TikTok, som dengang hed Musical.ly. Dengang var det ikke bare en helt ny verden for lille mig, men en helt ny form for virkelighed, som jeg skulle lære at navigere i. Det er en virkelighed, hvor likes og kommentarer er definerende for ens værdi og selvværd. Så hvor blev vores forældre af inde i denne verden?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her