Kollage: Christine Vierø Larsen. Originalfoto: Jens Dresling, Holger Damgaard

Hvor ville jeg ønske, at jeg kunne vælge mellem partier med en profil så klar, at et valg gav mening.

Filosof: Jeg stemmer, fordi jeg skal, men uden entusiasme

Kollage: Christine Vierø Larsen. Originalfoto: Jens Dresling, Holger Damgaard
Lyt til artiklen

Så fyldes lygtepæle og stakitter igen med tækkesyge fotomodeller, som stirrer intenst på mig, skælmsk eller alvorligt. Det er politikere, de bedste blandt ligemænd, og med ord, det er svært at sige nej til, lover de mig mere af det alt gode: boliger, børnepasning og klima foruden service til ’allersegmentet’ – alle de allersvageste, allersygeste, allerfattigste, allermest sårbare, som det er allermest synd for.

Men jeg kender kun enkelte af dem og ved ikke, hvor gode de er. Nogle af dem ved godt, at de ikke står stærkt i vælgernes hukommelse, så de gør sig til nepobørn og stiller sig op i skyggen af far eller mor. Lars Løkke er slet ikke på valg, men som den eneste kendte Moderat må han støtte sine ukendte partifæller.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her