»I dag er mit syn på teknologi langt mere nuanceret. Ikke al teknologi er god, og det er ikke nødvendigvis godt at være ingeniør«, skriver Dylan Cawthorne, der for nylig forlod en stilling som droneforsker ved SDU. Foto: PR-foto Lars Skaaning

Jeg er taknemmelig for at være så privilegeret at have arbejdet med etik i årevis og vide, præcis hvor jeg står i udfordrende spørgsmål som krig og fred.

Jeg har sagt op som droneforsker. Det er en af de mest velovervejede beslutninger i mit liv

»I dag er mit syn på teknologi langt mere nuanceret. Ikke al teknologi er god, og det er ikke nødvendigvis godt at være ingeniør«, skriver Dylan Cawthorne, der for nylig forlod en stilling som droneforsker ved SDU. Foto: PR-foto Lars Skaaning
Lyt til artiklen

Det blæser kraftigt, og jeg må bruge kræfter for at holde det store banner i vinden. Der står ’Droner for fred’ med store, fede bogstaver. Jeg står uden for International Drone Show 2025 i HCA Airport i Beldringe, 10 kilometer fra Odense.

I de seneste par år har teknologien i droneshowet ændret sig – fra økodroner til den grønne omstilling og sundhedsdroner til hospitalerne til droner til militær overvågning og flyvende bomber. Fra et forholdsvis lille og afslappet arrangement har sikkerheden også ændret sig – i år er showet omgivet af et to en halv meter højt trådhegn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her