Debatindlæg afKristian Holm Dalsgaard

Studerende og tidligere servicearbejder

Der er virkelig brug for en fagbevægelse, der kan skabe ordnede forhold i hotel- og restaurationsbranchen. Men den glimrer ved sit fravær.

Vi sloges med ubetalte sygedage, fyringer med dags varsel og kummerligt arbejdsmiljø. Men fagbevægelsen så vi aldrig

Lyt til artiklen

Jeg slynger grådkvalt en tom kasse Tuborg mod indersiden af restaurantens baggård. Det giver genlyd, men braget bliver druknet i stemningen af Ravnsborggade på en lørdag aften.

Vores bulgarske opvasker kommer ud og tænder aftenens femte smøg. Han taler hverken dansk eller engelsk. Indenfor fortsætter balladen mellem mine kolleger og et selskab af Charlottenlunds fineste ‒ årgang ‘68. En af kvinderne har lige råbt mig ind i hovedet på grund af størrelsen på regningen. Og efter at have nasset sin 50’er ud af vores drikkepenge, har hun sat sig selvtilfreds ved sit selskab igen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her