Jeg tror, han har et hul inde i sig selv – et mindreværd, et lavt selvværd, en følelse af ikke at være elsket, skriver Tobias Petersen. Arkivtegning:  Philip Ytournel

Landets redaktioner mener angiveligt, at psykologer ikke har noget værdifuldt at byde ind med i analysen af Donald Trump. Jeg forstår det ikke.

Især to ting ved Trump vil være interessante at få belyst af psykologer

Jeg tror, han har et hul inde i sig selv – et mindreværd, et lavt selvværd, en følelse af ikke at være elsket, skriver Tobias Petersen. Arkivtegning: Philip Ytournel
Lyt til artiklen

Hvem ringer du til, hvis du skal finde ud af, hvordan man bedst håndterer et menneske, der lider af narcissistisk personlighedsforstyrrelse? En politolog? En tidligere diplomat? En analytiker fra DIIS?

De fleste af os ville nok ringe til en psykolog. Psykologer kan forklare, hvad forstyrrelsen består i, og hvilken adfærd den medfører. De kan fortælle om typiske kendetegn og skitsere gode og dårlige måder at omgås narcissister på. De er kort sagt fagfolk på området.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her