I hele mit stemmeberettigede liv har jeg næsten altid stemt på Det Konservative Folkeparti. For mig er konservatismen og det at være borgerlig, at individet sættes over staten, at den personlige frihed er ukrænkelig, og at alle uanset køn, hudfarve, etnisk, kulturel og social baggrund behandles lige for loven. Endvidere er det at være konservativ og borgerlig at stå fast imod enhver trussel mod det danske riges eksistens.
Disse kriterier har de borgerlige partier brudt inden for det sidste år. De blå partier går nemlig til valg på yderligere at stramme indvandrer og flygtningepolitikken, som fremlagt af Dansk Folkeparti, hvor der skal udsendes flere muslimer, end der kommer ind i landet. Det er en klar diskriminationspolitik i strid med Grundlovens bestemmelser om religionsfrihed og i klar strid med de internationale konventioner og normer, som blev vedtaget lige efter Anden Verdenskrig af verdenssamfundet som følge af de frygtelige erfaringer med nazisternes koncentrationslejre.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.