Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

Debatindlæg afSigne Rosa Skelbæk

Mor til to

Anerkendelse af pædagoger handler ikke kun om priser og løn, men om den værdi, vi som samfund tillægger deres arbejde – og om at turde tage debatten om, hvorfor omsorg stadig ofte ses som en udgift frem for en investering.

Pædagogprisen er uddelt, men hvornår skal vi diskutere, hvordan vi taler faget op?

Lyt til artiklen

Tirsdag i sidste uge blev Politikens pædagogpris uddelt. Man kan mene, hvad man vil om idéen med at pege på enkelte fagprofessionelle og hylde dem. Det er en relevant diskussion.

Alligevel kunne jeg ikke lade være med at tænke, at de voksne i min søns børnehave også burde have vundet. Ikke fordi jeg ved, at de er bedre end alle andre. Det gør jeg naturligvis ikke. Men fordi jeg hver dag ser dem lykkes med noget af det, der er kernen i pædagogisk arbejde: at se det enkelte barn og understøtte den udvikling, barnet er i.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her