Tirsdag i sidste uge blev Politikens pædagogpris uddelt. Man kan mene, hvad man vil om idéen med at pege på enkelte fagprofessionelle og hylde dem. Det er en relevant diskussion.
Alligevel kunne jeg ikke lade være med at tænke, at de voksne i min søns børnehave også burde have vundet. Ikke fordi jeg ved, at de er bedre end alle andre. Det gør jeg naturligvis ikke. Men fordi jeg hver dag ser dem lykkes med noget af det, der er kernen i pædagogisk arbejde: at se det enkelte barn og understøtte den udvikling, barnet er i.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
