Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.
Da jeg satte min andelslejlighed til salg, blev det tydeligt, at adgangen til de attraktive boliger i højere grad afhænger af netværk og privilegier end af almindelige lønmodtageres muligheder, skriver cand.scient.pol. Mads Bay. Foto: Mads Nissen

Da jeg satte min andelslejlighed til salg, blev det tydeligt, at adgangen til de attraktive boliger i højere grad afhænger af netværk og privilegier end af almindelige lønmodtageres muligheder.

Jeg fik 200 henvendelser på en time. I dag tvivler jeg stærkt på, om andelstanken egentlig fungerer

Da jeg satte min andelslejlighed til salg, blev det tydeligt, at adgangen til de attraktive boliger i højere grad afhænger af netværk og privilegier end af almindelige lønmodtageres muligheder, skriver cand.scient.pol. Mads Bay. Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

For en måned siden satte jeg min andelslejlighed til salg. Aldrig har jeg været så populær. På kun en time havde jeg fået mere end 200 henvendelser på salgsannoncen.

»Vi føler, at vi har vundet i lotto«, lød det fra de fremtidige købere, da jeg ringede til dem for at fortælle, at lejligheden var deres. Forskellen er blot, at et lotteri giver alle lige chancer ved hvert lod. Det gør andelsboligmarkedet ikke.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her