Tilbud: Læs og lyt til Politiken digitalt for 149 kr./md.
Det lykkedes mig da også at holde stand i to år, før jeg faldt i. Jeg endte altså med at købe en type sko, jeg synes er grimme, og det er udelukkende på grund af gentagen eksponering, skriver Natasja Johanne Jensen. Foto: Claus Nørregaard

Vi bliver udsat for så massive mængder markering og reklame, at det snart er umuligt at vide, hvornår en idé faktisk er ens egen.

Senere opdager jeg, at annoncerne faktisk har plantet en presserende idé hos mig

Det lykkedes mig da også at holde stand i to år, før jeg faldt i. Jeg endte altså med at købe en type sko, jeg synes er grimme, og det er udelukkende på grund af gentagen eksponering, skriver Natasja Johanne Jensen. Foto: Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

Det er fredag, og jeg sidder og taler med to gode venner om alt det, der gør os usikre. Jeg kigger ned på min ene læg. Det er svært at ignorere de blå streger. Jeg er kun 30 år, men karsprængningerne kom allerede snigende for mange år siden. Jeg bilder mig ind, at det er pga. min aktive ungdom, men det er nok bare genetik.

I hvert fald får jeg vist mine venner de blå streger, og vi bliver enige om, at der er vigtigere ting i verden. Ingen googler. Ingen spørger chatten om råd. Vi er hurtigt videre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her