Tilbud: Få digital adgang og avisen leveret i weekenden for 199 kr./md.

Debatindlæg afIda Hilario Jønsson

Cand. pæd. psyk og selvstændig børnefaglig konsulent

Mennesker i krise kan ikke forventes at overskue konsekvenserne af at stå frem i medierne. Derfor har medierne et stort ansvar i dækningen af kriser, der involverer børn.

Reporteren forsikrede seerne om, at man ville forsøge at få kommentarer fra forældrene

Lyt til artiklen

En varm eftermiddag for nogle år siden sad jeg i et tv-studie for at levere råd til, hvordan forældre i et lokalsamfund kunne tale med deres børn om en verserende krænkelsessag på en nordsjællandsk skole. At udtale mig i regi af mit arbejde som talsperson i en børnerettighedsorganisation havde jeg gjort ofte. Sagen skulle dækkes, og der var flere vigtige vinkler i den. Men denne eftermiddag var anderledes for mig. Jeg cyklede hjem med en mærkelig fornemmelse.

Jeg havde været en del af en sendeflade, der løbende søgte nye vinkler på en dybt alvorlig sag midt i et skolemiljø, hvor børn og voksne formentlig havde brug for ro og tryghed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her