Debatindlæg afAnne Mørk

Tidligere pædagogmedhjælper

Når der mangler uddannede pædagoger ansætter institutionerne dem, de kan få. Og sådan står 19-årige som mig og mine tidligere kolleger pludselig med alt for stort ansvar.

Tidligere pædagogmedhjælper: Min leder mente, at min beslutning var egoistisk, og at jeg ikke tog hensyn til børnene

Jeg var 19 år og havde været ansat som pædagogmedhjælper i en vuggestue i blot to måneder, da jeg pludselig stod med et ansvar, jeg ikke havde forestillet mig. Et barn havde svært ved at spise, og jeg fik til opgave at tage med barnet til sundhedsplejersken og efterfølgende deltage i en samtale med forældrene om barnets trivsel og spisevaner.

Jeg havde ingen pædagogisk uddannelse og kun to måneders erfaring fra institutionen. Alligevel var det mig, der skulle være med til at håndtere en bekymring om et lille barns trivsel.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her