Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

forurening. Luftforureningen skabes af bilerne, men forværres af den politik, som Ayfer Baykal og København fører, skriver rådmand Simon Aggesen, Frederiksberg.
Foto: MARTIN LEHMANN (arkiv)

forurening. Luftforureningen skabes af bilerne, men forværres af den politik, som Ayfer Baykal og København fører, skriver rådmand Simon Aggesen, Frederiksberg.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.


Ayfer, det er din politik, der forurener

SF og Ayfer Baykal vil ikke indse, at mange har brug for bilen i hverdagen.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

At Københavns teknik- og miljøborgmester Ayfer Baykal ikke er vild med helt almindelige mennesker med helt almindelige biler står helt klart efter indlægget her på Politikens debatside.

AYFER BAYKAL

Bilerne er hovedsynderne i luftforureningen, blandt andet fordi tusinder sidder i kø, mener Ayfer.

Men det er kun en del af sandheden.

Ayfer Baykal overser, at når København nedlægger tusindvis af parkeringspladser, tvinges bilisterne i København til at cirkulere i halve og hele timer for at finde en parkeringsplads - det forurener. Når København lukker veje for biltrafik, tvinges bilisterne ud på omveje for at kunne komme ind til byen - det forurener. Når København indsnævrer vejene, skabes der mere kø og trængsel - det forurener.

Problemet er derfor ikke kun bilerne.

Problemet er i høj grad, at SF og Ayfer Baykal ikke vil indse, at mange har brug for deres bil for at få hverdagen til at hænge sammen

LÆS MERE

Problemet er i høj grad også, at SF og Ayfer Baykal ikke vil indse, at mange har brug for deres bil for at få hverdagen til at hænge sammen.

Luftforureningen skabes af bilerne, men forværres af den politik, som Ayfer Baykal og København fører. Den er det virkelige problem.

På Frederiksberg er vi helt enige med Trængselskommissionen og København i, at vi skal mindske trængslen og CO2- udledningen.

LÆS ARTIKEL

Forskellen mellem København og Frederiksberg er bare, at vi på Frederiksberg ikke ønsker at tvinge folk til at tage cyklen eller over i offentlig transport.

Derfor opkræver vi ikke tårnhøje parkeringsafgifter af vores borgere, og vi arbejder hårdt for ikke at nedlægge parkeringspladser i byen.

Vi vil gerne have, at vores borgere lader bilen blive stående derhjemme, men ikke fordi det er umuligt at komme rundt i byen med en bil eller at finde en parkeringsplads, når man kommer hjem igen.

Forskellen mellem København og Frederiksberg er bare, at vi ikke ønsker at tvinge folk til at tage cyklen eller over i offentlig transport

Bilen skal blive stående, fordi det er mest attraktivt at tage cyklen, bussen eller metroen.

Hvor Ayfer Baykal bruger pisken, fremmer vi på Frederiksberg cyklismen og den offentlige transport ved hjælp af en gulerod.

Men virker det så? Ja, det gør!

AYFER BAYKAL

Frederiksberg har længe været en af Danmarks mest cyklende kommuner, og vi etablerer hele tiden flere cykelstier.

Vi har sammen med København etableret den grønne sti, som netop har vundet byplansprisen 2013, og vi investerer massivt i bedre busfremkommelighed og indførte i 2013 vores Frederiksbergbusser.

Alt sammen tiltag, som skal gøre det mere attraktivt at lade bilen stå derhjemme i stedet for at gøre livet surt for de, som er afhængige af deres bil.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden