Debatindlæg afKurt West Rønne

gymnasielærer

Det gør ondt at blive sat i bås med radikale imamer

Lyt til artiklen

På det seneste har jeg i forskellige indlæg i Politiken – senest ’Vi overser kristen fundamentalisme’ (Pol. 3.4.) – og i den offentlige debat følt mig sat i bås med terrorister, fundamentalister og radikale samfundsomstyrtere, hvor jeg overhovedet ikke synes, jeg hører hjemme. Jeg indrømmer det fra starten: Jeg er indremissionsk. Jeg går i kirke, tror på Jesus, beder til ham og deltager i kristne lejre m.m. Det gør jeg ud over mit gode arbejde som gymnasielærer, mit liv som far til fire og en efterhånden betydelig tjans som bordtennistræner.

LÆS OGSÅ Kristne fundamentalister ville 'helbrede' mig for homoseksualitet

Jeg føler mig egentlig som et intelligent, oplyst menneske, som har mine meninger om mangt og meget. Jeg er socialt indstillet og kan godt lide at være sammen med mennesker af alle slags uanset farve, religion eller seksuel orientering. Derfor gør det ondt, når man bliver sat i bås.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her