0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lad mændene vide, at de emmer af sex

Mænd i alle afskygninger er pivfrække og hamrende sexede. Næste gang du ser en, så lad ham vide det.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Jørn Villumsen

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Endelig blev det sommer – årstiden, der uløseligt hænger sammen med sex. Folk går letpåklædte omkring og inviterer til glubske blikke. Således nyder min veninde og jeg varmen i vores løse strandtøj, en let hverdagsmakeup og en indbydende tan.

Men hendes nydelse er større end min. Al den fremmede opmærksomhed, vi får, tilfalder nemlig kun hende. Folk kan finde på at rulle vinduerne ned i deres biler og råbe ’Fuck, du ser godt ud, blondie, skal du have en tur bagi?’, helt uden at de bemærker mig. Og tilråbene tager kun til i styrke, når jeg ikke går ved hendes side.

Men hvad med mig? Når jeg går alene rundt, bliver jeg ikke skænket så meget som et pift. Den usynliggørelse, jeg udsættes for, er så ubehagelig, at jeg føler mig nødsaget til at råbe op: Vi hankøn er også objekter af kød og blod, som nyder dehumaniseringens forenkling af vores forkludrede og fortvivlede sind. Vi vil også have lov til at forholde os til værdien af den udefrakommendes dom af vores krop. Vi vil også ses på som lystige lærkefugle og ikke som hele mennesker, der konstant afkræves komplicerede svar til komplicerede spørgsmål, bare fordi vi er mænd.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere