0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Kan man(d) blive for gammel til at få børn?

Jeg tør godt sige, at jeg har været en bedre far for mine nuværende børn, end jeg var for det første kuld, skriver en ældre far.

FOR ABONNENTER

Er antallet af år, fædre har med deres børn, afgørende for den livsværdi, fædre kan give børnene med – både i barndommen og senere i livet?

Måske, men kun i mindre grad i forhold til en række andre faktorer, der er væsentligt vigtigere. Som Preben Engelbrekt i en artikel forleden skarpsynet konstaterede, så er der nok ingen tvivl om, at en stigende alder blandt fædre reducerer antallet af resterende leveår.

Risikoen for sygdom og andre skavanker stiger formodentlig også med alderen.

Men hvis antallet af de gennemsnitlige leveår, der sandsynligvis er tilbage, og risikoen for sygdomssvækkelse spiller en rolle for, om man(d) er for gammel til børn, så er der ret mange andre forhold, som også må spille ind.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce