0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jordemoder: Mænd kender kvindekroppen dårligt, og det gør kvinder faktisk også selv

Unge kvinder og mænd bør få en fyldig seksualundervisning, der fokuserer på nydelsen såvel som på beskyttelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer (arkiv)/Politiken-Tegning
Foto: Mette Dreyer (arkiv)/Politiken-Tegning

Tegning: Mette Dreyer

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg tror ikke partout, at de unge mænd tænker udelukkende med og på deres egen diller og tilfredsstillelse, som der gives udtryk for i Kroniken 7.5. Men mænd i almindelighed og unge mænd i særdeleshed har ikke lært sig håndværket at give sin kvinde orgasme.

Det er egentlig ikke så mærkeligt, for kvinders anatomi og orgasme er lidt mere kompleks end to ryk og en aflevering.

Mange kvinder kender ikke selv deres krop og anatomi. Når jeg holder workshops om kvindens seksualitet, er der kvinder, der bliver overrasket over basal lærdom og teknik i forhold til deres seksualitet. De kan eksempelvis have følt skam over at have onaneret som børn, eller de kan komme til mig bagefter og være overraskede over ikke at være blevet præsenteret for den mest basale viden om deres kusse og orgasmeteknik.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts